|
|
Kuidas saada ajakirjanduses sõna
1) Kui vastata järgmisel päeval konkreetse poliitiku arvamusele-plaanile
omapoolse arvamuslooga, läheb see suure tõenäosusega lehte. Päevakajalisus
on oluline.
2) Üldjuhul kehtib sündmuste kajastamisel järgmine reegel: mida rohkem
rahvast, avaliku elu tegelasi, raha või skandaali, seda rohkem saab
tähelepanu. Kasutada siinkohal prominente ja korraldada massiüritusi.
3) Kui on pakkuda välja unikaalne idee vastava probleemi leevendamiseks,
siis saab see tõenäoselt tähelepanu.
4) Pressiteateid pole mõtet saata, sest nendest 90% läheb prügikasti. Vaja
on suhelda konkreetsete ajakirjanikega.
5) Kui temaatika pole veel trendikas, siis oleks vaja koopereeritud
meediasuhtlust, kus uut infot söödetakse pidevalt igalt poolt nii kaua kui
ajakirjanikud ja meediatarbijad saavad aru, et aetakse olulist asja.
6) Intervjuude andmisel peab hoolikalt sõnu valima, sest kollane
ajakirjandus võib neid ära kasutada. Eriti kui ühendusega on seotud mõni
tähtis tegelane, nagu Aadu Luukas ja Lennart Meri Ühiskondliku Leppe puhul.
7) Tegevus ja selle kajastamine tuleb planeerida nii, et see
tavalugejale-vaatajale huvi pakuks.
8) Mõelda tasuks, kuidas kasutada ära valimise-eelset olukorda, kus
poliitikud on valmis ära kuulama ja töötatakse välja valimisplatvorme -
selle saaks ehk siduda meediaga.
9) Kui konkreetne isik teatud teemadel alati arukalt sõna võtab, siis
hakatakse teda pidama selle valdkonna spetsialistiks ja küsima juba tema
arvamust, kui teema üles kerkib. Inimene, kes igal teemal sõna võtab, jätab
kahtlase mulje.
10) Meediaga Väikelaen Sinuraha.info suhtlemisel mõjub väga hästi isiklikust kogemusest rääkimine.
Näiteks kui endine kasiinosõltlane räägib, kuidas sõltuvusest vabaneda.
11) Samuti mõjub hästi eluliste lugude rääkimine, mis näitlikustavad
olukorda.
12) Hea, kui meediaga suhtlemisel on sära silmis. Irisemine jätab rääkijast
halva mulje.
13) Keerulistest asjadest tuleb rääkida lihtsalt ja inspireerivalt
14) Pigem rääkida positiivsetest näidetest, sest meedia on negatiivsust täis
ja edulugude nišš on tühi.
(Mõtted pani kirja: Jon Ender,
Eesti Õiguskeskus SA)
|