home

 

 

Esilehele

Dokumendid

Põhikiri
Programm
Kongressid
Valimised

Uudised

Pressiteated
Materjalid
Välispoliitika

Muud

Taara
Meediasuhtlus
Toetused 2005
Euroopa Vasakpartei
Naljanurk
Pildialbum
   
 

Üks artikkel sarnasel teemal: Ajakirjanduse võim ja võimetus

Kuidas saada ajakirjanduses sõna

1) Kui vastata järgmisel päeval konkreetse poliitiku arvamusele-plaanile omapoolse arvamuslooga, läheb see suure tõenäosusega lehte. Päevakajalisus on oluline.
2) Üldjuhul kehtib sündmuste kajastamisel järgmine reegel: mida rohkem rahvast, avaliku elu tegelasi, raha või skandaali, seda rohkem saab tähelepanu. Kasutada siinkohal prominente ja korraldada massiüritusi.
3) Kui on pakkuda välja unikaalne idee vastava probleemi leevendamiseks, siis saab see tõenäoselt tähelepanu.
4) Pressiteateid pole mõtet saata, sest nendest 90% läheb prügikasti. Vaja on suhelda konkreetsete ajakirjanikega.
5) Kui temaatika pole veel trendikas, siis oleks vaja koopereeritud meediasuhtlust, kus uut infot söödetakse pidevalt igalt poolt nii kaua kui ajakirjanikud ja meediatarbijad saavad aru, et aetakse olulist asja.
6) Intervjuude andmisel peab hoolikalt sõnu valima, sest kollane ajakirjandus võib neid ära kasutada. Eriti kui ühendusega on seotud mõni tähtis tegelane, nagu Aadu Luukas ja Lennart Meri Ühiskondliku Leppe puhul.
7) Tegevus ja selle kajastamine tuleb planeerida nii, et see tavalugejale-vaatajale huvi pakuks.
8) Mõelda tasuks, kuidas kasutada ära valimise-eelset olukorda, kus poliitikud on valmis ära kuulama ja töötatakse välja valimisplatvorme - selle saaks ehk siduda meediaga.
9) Kui konkreetne isik teatud teemadel alati arukalt sõna võtab, siis hakatakse teda pidama selle valdkonna spetsialistiks ja küsima juba tema arvamust, kui teema üles kerkib. Inimene, kes igal teemal sõna võtab, jätab kahtlase mulje.
10) Meediaga Väikelaen Sinuraha.info suhtlemisel mõjub väga hästi isiklikust kogemusest rääkimine.
Näiteks kui endine kasiinosõltlane räägib, kuidas sõltuvusest vabaneda.
11) Samuti mõjub hästi eluliste lugude rääkimine, mis näitlikustavad olukorda.
12) Hea, kui meediaga suhtlemisel on sära silmis. Irisemine jätab rääkijast halva mulje.
13) Keerulistest asjadest tuleb rääkida lihtsalt ja inspireerivalt
14) Pigem rääkida positiivsetest näidetest, sest meedia on negatiivsust täis ja edulugude nišš on tühi.

(Mõtted pani kirja: Jon Ender, Eesti Õiguskeskus SA)
 

 

Esileht Põhikiri Programm Kongressid Pressiteated Materjalid Ajaleht Keskjuhatus Piirkonnad Noortesektsioon Naljanurk  Valimised Aruanded Liikmeks astumine Välispoliitika