REISIJATEVEO VÄLJASURETAMISEST EDELARAUDTEEL
ESDTP Keskjuhatuse ning Tartu, Lääne- ja Ida-Virumaa, Põlva-, Jõgeva- ja Valgamaa piirkonnaorganisatsioonide ühisavaldus
Eesti Sotsiaaldemokraatliku Tööpartei Keskjuhatuse ning Tartu,
Lääne- ja Ida-Virumaa, Põlva-, Jõgeva- ja Valgamaa
piirkonnaorganisatsioonid leiavad, et Eesti praeguse valitsuse äärmiselt
parempoolne majandus on rahvavaenulik ja valitsus propageerib seda oma õuelaulikute
kaudu kui isamaalist programmi.
Tegelikus elus näeme ja tunnetame iga päev valitsuskoalitsiooni
karmi ja küünilist poliitikat. Tavainimeste majanduslik olukord
halveneb pidevalt, aga võimulolijad teevad Eestimaa rahva eluolu
ja elatustaseme kohta järeldusi vaid iseenda rahakoti järgi.
Valitsuse poolt Edelaraudtee erastamisel tingimuste mittesätestamine reisijateveo jätkamiseks Kagu-Eestis, vaatamata vajalike dotatsioonisummade eraldatusele Riigikogu poolt Kagu-Eesti, Jõgeva ja Narva suunas reisijateveo jätkamiseks näitab ettekavatsetud kava raudteeliikluse lõpetamiseks neis suundades. Uue reisijateveo operaatorlepingu sõlmimine detsembris 2000 Edelaraudteega teede- ja sideministeeriumi poolt, mis vabastas raudtee sellel suunal reisijateveo kohustusest,on minister
Jürgensoni rahvavaenuliku poliitika otsene näide.
Valitsus näib teostavat poliitikat "kui seda rahvast ees ei oleks",
mille järjekordseks näiteks on kava sulgeda kaks kolmandikku Eesti
raudteevõrgust kohaliku reisijateveo osas.
Rongiliikluse likvideerimine on tõsine oht täiendavate ääremaade
tekkeks ja tööpuuduse kasvuks. Rongide asendamine bussiliiklusega
ka tariifide säilitamisel ei ole teedevõrgu praeguse seisukorra
juures reaalne.See ei ole jõukohane ühelegi Eesti bussifirmale..
Samuti tuleb arvestada teede ehituse ja remondi kulukust ning sesoonsust.
Teede- ja sideministeeriumi juhtkonna saamatuse tõttu puudub juba
kümme aastat Eesti ühistranspordi strateegia. Oleme seisukohal,
et isamaaliitlasest teede- ja sideminister Toivo Jürgenson on talle
alluva ametkonna rakendanud tegevusse äriliste ja erakondlike otsuste
ametlikuks õigustamiseks, mitte Eesti elanikkonna paremaks teenindamiseks.
Ministeeriumi tegevus AS Eesti Raudtee ja AS Edelaraudtee reisijateveo väljasuretamisel
on selle veenvaks kinnituseks. 2000. aasta detsembris Edelaraudtee erastamise
järel uue reisijateveo operaatorlepingu sõlmimine näitab
vaid soovi anda Lõuna-Eesti transporditurg välismaise kapitali
päritoluga bussifirmade kätte.
ESDTP toetab Lääne- ja Ida-Virumaa maavanemate ühisavaldust
ning jagab maapiirkonades elavate inimeste muret rongiliikluse katkestamise
pärast. Oleme solidaarsed kõikide nendega, kes nõuavad
rongiliikluse jätkamist. Oleme veendunud, et rongiliiklus eriti Kagu-Eestis
peab jätkuma ja Eesti valitsusel tuleb sundida AS Edelaraudteed jätkama
reisijatevedu Tallinn-Tartu ja Tallinn-Narva suunal ning Kagu-Eestis riigieelarves
ettenähtud dotatsioonide ulatuses, mitte tegeleda õigustuste
ja ettekäänete leidmisega.
ESDTP küsib, miks valitsus, mis kõiki ebameeldivaid otsuseid
põhjendab euroliidu nõudmistega, ei taha äkki teada,
et Euroopa Liidus pannakse erilist rõhku rongiliikluse arendamisele
ja laiendamisele, mitte selle väljasuretamisele?
ESDTP Keskjuhatus umbusaldab teede- ja sideministrit Toivo Jürgensoni ja toetab Eesti Vedurijuhtide Ametiühingu poolt korraldatavat streiki.
ESDTP esimees Tiit Toomsalu
ESDTP Põlvamaa piirkonnaorganisatsioon Dea Luhamaa
ESDTP Tartu piirkonnaorganisatsioon Maks Salupere
ESDTP Ida-Virumaa piirkonnaorganisatsioon Uno Sepp
ESDTP Lääne-Virumaa piirkonnaorganisatsioon Arvi Palmsalu
ESDTP Jõgevamaa pirkonnaorganisatsioon Maie Tamm
ESDTP Valgamaa piirkonnaorganisatsioon Olev Saareleht
Tallinnas, 27. jaanuaril 2001
Tiit Toomsalu
ESDTP esimees
Lingid
|