PÜHA KOALITSIOONILEPING
Meie kafkalikus absurdiseaduste rägastikus oli seni ainsaks ühiskonnas
eksisteerivaks pühaduseks püha ja puutumatu eraomandi diktatuur (mida
pealegi teostab madalalaubaline Bürokraatia). Nüüd on pühaks osutunud ka
poolesajaleheküljeline koalitsioonilepe, mille konkreetne sisu mahub paarile
leheküljele. Ülejäänu sisaldab kujundlikku jutustust sellest, millega peab
tegelema iga valitsus. Nii saab alati öelda, et enamus punkte on täidetud.
Samas tõrjutakse kõiki opositsiooni kuitahes arukaid ettepanekuid viitega
koalitsioonileppe ülimuslikkusele.
Eesti riigi eesmärk peab olema “tagada eesti rahvuse ja kultuuri säilimine
läbi aegade”. Nii keel kui kultuur säilib koos rahvaga, aga praegu ähvardab
meid rahva väljasuremine. Poliitikud, kelle arvates rahvas ei talu
ebameeldivat infot, kinnitavad kangekaelselt, et kõik on suurepärane ja
nemad ohte ei näe. Tuletame need meelde. Numbrid tunduvad uskumatud, aga
vastavad tõele.
Üle 10 aasta levitatud müüti Eesti üliedukast arengust on hakanud murendama
ÜRO teated Eesti mitmesugustest "autahvlikohtadest": maailma väikseim kuni
10-aastaste laste suhtarv elanikkonnas, kiireim aidsi levik 1000 inimese
kohta, madal meeste keskmine eluiga, kõrgeim alkoholitarbimine ja
enesetappude arv, suurim kuritegevus ja vangide arv 100000 elaniku kohta.
Seisuga 1. jaan 2002 oli Eestis 1,36 miljonit elanikku, sh alla 10-aastaseid
131112 ehk 9,6% (Tallinnas kõigest 8,2, Tartus 11%).
Kahe rahvaloenduse vahel oli rahvaarv kahanenud kahesaja tuhande inimese
võrra (koos väljarändajatega), kusjuures alla 15-aastaseid lapsi on 138
tuhande võrra vähem ja nad moodustasid 01.01.2002 kõigest 17%
kogurahvastikust (1989. a. 23%). Pensionäride suhte ja isegi absoluutarv on
aga oluliselt suurenenud. 20 aasta pärast on vähemalt 65 tuhat
potentsiaalset sünnitajat puudu ja samavõrd vähem ka täisealisi noori mehi.
Neist on pooltel tõsiseid tervisehäireid, sest tegemist on poolnäljas
kasvanud alkoholiseeritud põlvkonnaga.
Kui soomlaste rahvaarv on saja aastaga kahekordistunud, siis eestlasi pole
lisandunud. Sündimata on jäänud iga kolmas eestlane. Abortide hulk ei ole
ainult kahel viimasel aastal pärast 1990-ndat ületanud elussündide arvu.
Tallinnas näiteks tapetakse iga päev 35 veel sündimata last.
Kui sündivus homme kahekordistuks, on lähema veerandsajandi jaoks ikka
esmatähtis kasvatada meie vähesed praegu olemasolevad lapsed
täisväärtuslikeks ja haritud kodanikeks. Hetkeolukord on võrreldav
rahvusliku autogenotsiidiga.
Eesti 580000 leibkonna hulgas on üheliikmelisi tervelt 220 tuhat, neist vaid
pooled on pensionärid. Lapsi on 170 tuhandes, valdavalt vaesemas leibkonnas.
Ligi kolmandik ehk 52 tuhat peret on üksikvanemaga, vähemalt veerand
võõrasisaga. Kui sada tuhat rikkamat, enamasti lasteta leibkonda kulutavad
48% sisetarbimisest, siis viimased sada tuhat peamiselt lastega peret
tarbivad vaid 6%. Iga sündiv laps viib pere madalamasse sissetulekudetsiili
(detsiil on 1/10 leibkondadest). Praegu elavad pooled lapsed vaesusriskis ja
veerand, sealhulgas suur enamus paljulapseliste perede lastest süvavaesuses.
Vähemalt viiendik noortest jääb põhihariduseta ja satub tihti narkootikumide
küüsi ja kuritegelikule teele.
Esimeses detsiilis olid 2001. a. sissetulekud 740 kr, kümnendas aga 7280
krooni isiku kohta kuus. Kahes alumises detsiilis ehk vaesuses on suured
leibkonnad, kus kasvab kolmandik kõigist Eesti lastest; kahes rikkamas kokku
elab neid kõigest üks kümnendik. Vaevalt et kavandatav tõuparandus emapalga
näol siin palju muudab, sest kõrgepalgalisi naisi on niigi vähe ja enamus
neist ei kavatsegi sünnitada või on sellest east väljas. Üldse oli
maksumaksjaid sissetulekuga üle 25000 krooni kuus tuludeklaratsioonide
alusel kõigest 6500 ehk 0,8% palgasaajatest. Nemad maksid 2002.a.11%
laekuvast tulumaksust, kuid käsutavad kolmandikku rahvuslikust rikkusest.
Kuni 5000- kroonise palga sisse jäi ca 60%. maksumaksjaid, nende osakaal
tulumaksus on 28% (PM 18.01.03, lk 4).
Vaesuse tõttu teeb haridus Eestis hirmutavat vähikäiku. Mitte ühelgi alal ei
saa ebaeetiline ja ebakultuurne inimene olla tõeliselt ja pikaajaliselt
edukas. Esimeses detsiilis kulus haridusele kaks, kümnendas 290 krooni kuus
inimühiku kohta (2001.a). Meie alushariduse süsteemis on kolme aastaga
kadunud iga neljas töökoht ja viimse võimaluseni redutseeritud
humanitaarained. Need kannavad aga põhiraskust isiksuse kujundamisel,
tundekasvatuses ja kirjaoskuse arendamisel.
Kui tegemist on surmaohuga, koondatakse kõik vahendid selle tõrjumiseks,
meil aga lükatakse kõik sotsiaalkulutuste taotlused tagasi Püha
Koalitsioonileppe ja ennekuulmatu demagoogia abiga. Tervishoiu, sotsiaalabi
ja hariduskulude osakaal riigieelarves on viimasel neljal aastal
järjekindlalt vähenenud. Siiski on ka uues eelarves kavas suurendada
halduskulutusi 40 protsenti, hariduse eelarve kasv aga jääb alla
elukalliduse tõusule. Pensionidele lisanduv summa ületab esimese lapse
toetuse, mis on seitsme aastaga muutumatult üle elanud palkade ja pensionide
mitmekordistumise. Algselt moodustas 150-kroonine lastetoetus kolmandiku
keskmisest pensionist. Eesti poliitikud käituvad mittehääletavaid lapsi
ignoreerides nagu Krõlovi siga tamme all, tõrusid tuhnides ja juuri
hävitades.
Sellegipoolest on ka meie pensionid naeruväärsed ja veel naeruväärsem on
“meeslihttöölise keskmine palk”, millega pensionitaset õigustatakse. Eestis
olevat õnnestunud tuvastada alla 2000 taolise töölise; nende keskmine palk
ületab napilt pool riigi keskmist. Kui “Euroopa” avastab, et teda petetakse,
ja et see tegelikult jääb kaugele maha Euroopa Sotsiaalharta õiglase palga
nõudest (selle 4. artikli esimeses punktis kohustuvad lepingupooled:
tunnustama töötajate õigust saada niisugust töötasu, mis tagab neile ja
nende perekondadele inimväärse elatustaseme); võivad meid oodata suuremad
ebameeldivused.
Riigieelarve koostamiselt püütakse tähelepanu eemal hoida aina uusi
skandaalikesi ette võttes ja jättes. Sinnapaika jäi teade suurest
palgarahade ülekulust riigi ametnikkonnas. See, kes viitsis arvutada, sai
aga teada, et ca 23000 ametnikku teenisid keskmiselt 12000 krooni kuus (kui
jätta 4,7 mlrd palgakuludest välja sotsiaalmaks). Võrrelgu igaüks seda
keskmise õpetajapalgaga! Sõjaeelses vabariigis, muide, vähendati
kriisiaastail kõigi riigiametnike palka 8%.
Raha sotsiaalkuludeks ei olevat kusagilt võtta. Aga me kõik teame, et kes
tahab teha, leiab võimaluse, kes ei taha, leiab tuhat ettekäänet.
Järeltulijate eelistamine tagab mistahes populatsiooni puhul liigi/rahva
edasikestmise. On karta, et Eesti taipab seda loodusseadust alles siis, kui
võõrtöölised idast ja lõunast on meid juba assimileerinud. Või elame vaid
üks päev korraga ja usume, et pärast meid tulebki veeuputus?
Malle Salupere, Tartu
november 2003
|
|
|