|
Läbirääkimised 2006.a. kollektiivlepingu sõlmiseks on ummikus
Eesti Vedurimeeste Ametiühingu Kollektiivläbirääkimised Vedurimeeste Ametiühingu ja AS Eesti Raudtee
vahel on ummikus. Vedurimeeste ametiühing taotles läbirääkimistel kokkulepet
kahes põhiküsimuses. Esiteks, töö- ja puhkeaja korraldamises viisil, mis
tagaks raudteeliikluse ohutuse ja oleks kooskõlas töö-ja puhkeaja seadusega.
Teiseks, vedurimeeste tunnipalkade tõus17,5%. Vedurimeeste Ametiühingu esimehe Heino Rüütli hinnangul on edasised
läbirääkimised muutunud mõttetuks. “Oleme alates eelmise aasta 1
septembrist, kui läbirääkimised algasid, kohtunud tööandjaga 23 korral, kuid
jõudsime kokkuleppele vaid ühes küsimuses – vedurimeeste tunnitariifide ja
lisatasude 10protsendilises palgatõusus alates 01.01.2006.a.,” ütles Rüütel.
“Sedagi tänu asjaolule, et ametiühing andis järgi oma esialgsest
taotlusest”. Kokkuleppele ei ole jõutud töötajate jaoks peamises küsimuses – töö- ja puhkeaja ohutus ja õiges korralduses. Vedurimehed teevad kuni 40tunniseid töövahetusi, kuigi seadusega on kehtestatud töövahetuse pikkuseks kuni 12 tundi. “Ebanormaalse olukorra põhjus on selles, et pärast vedurimeeste kuuepäevast streiki 2004. aasta sügisel läks AS Eesti Raudtee üle pikkade veoõlgade teenindamisele”, märkis ametiühingujuht. “Ülipikad töövahetused on otseseks ohuallikaks raudteel, kus veetakse suurtes kogustes selliseid plahvatusohtlikke veoseid nagu nafta, bensiin ja ammooniumnitraat”, rõhutas H. Rüütel. Viie kuu jooksul ei ole osapooled kokkuleppele jõudnud ka kolmandas väga
tähtsas küsimuses. Ametiühing tegi tööandjale ettepaneku teha igakülgset
koostööd vedurikütuse kokkuhoiu eesmärgil. Selleks vajalikku
koostöökomisjoni AS Eesti Raudtee moodustata ei soovi. Pressiteate väljastas: Heino Rüütel Vedurimeeste ametiühing ja Vasakpartei töötavad kahepoolse koostöökokkuleppe
alusel alates 16. aprill 2005 |
Esileht Põhikiri Programm Kongressid Pressiteated Materjalid Ajaleht Keskjuhatus Piirkonnad Noortesektsioon Naljanurk Valimised Aruanded Liikmeks astumine Välispoliitika |