REISIJATEVEO VÄLJASURETAMISEST EDELARAUDTEEL

ESDTP Keskjuhatuse ning Tartu, Lääne- ja Ida-Virumaa, Põlva-, Jõgeva- ja Valgamaa piirkonnaorganisatsioonide ühisavaldus

Eesti Sotsiaaldemokraatliku Tööpartei Keskjuhatuse ning Tartu, Lääne- ja Ida-Virumaa, Põlva-, Jõgeva- ja Valgamaa piirkonnaorganisatsioonid leiavad, et Eesti praeguse valitsuse äärmiselt parempoolne majandus on rahvavaenulik ja valitsus propageerib seda oma õuelaulikute kaudu kui isamaalist programmi.

Tegelikus elus näeme ja tunnetame iga päev valitsuskoalitsiooni karmi ja küünilist poliitikat. Tavainimeste majanduslik olukord halveneb pidevalt, aga võimulolijad teevad Eestimaa rahva eluolu ja elatustaseme kohta järeldusi vaid iseenda rahakoti järgi.

Valitsuse poolt Edelaraudtee erastamisel tingimuste mittesätestamine reisijateveo jätkamiseks Kagu-Eestis, vaatamata vajalike dotatsioonisummade eraldatusele Riigikogu poolt Kagu-Eesti, Jõgeva ja Narva suunas reisijateveo jätkamiseks näitab ettekavatsetud kava raudteeliikluse lõpetamiseks neis suundades. Uue reisijateveo operaatorlepingu sõlmimine detsembris 2000 Edelaraudteega teede- ja sideministeeriumi poolt, mis vabastas raudtee sellel suunal reisijateveo kohustusest,on minister

Jürgensoni rahvavaenuliku poliitika otsene näide.
Valitsus näib teostavat poliitikat "kui seda rahvast ees ei oleks", mille järjekordseks näiteks on kava sulgeda kaks kolmandikku Eesti raudteevõrgust kohaliku reisijateveo osas.

Rongiliikluse likvideerimine on tõsine oht täiendavate ääremaade tekkeks ja tööpuuduse kasvuks. Rongide asendamine bussiliiklusega ka tariifide säilitamisel ei ole teedevõrgu praeguse seisukorra juures reaalne.See ei ole jõukohane ühelegi Eesti bussifirmale.. Samuti tuleb arvestada teede ehituse ja remondi kulukust ning sesoonsust.

Teede- ja sideministeeriumi juhtkonna saamatuse tõttu puudub juba kümme aastat Eesti ühistranspordi strateegia. Oleme seisukohal, et isamaaliitlasest teede- ja sideminister Toivo Jürgenson on talle alluva ametkonna rakendanud tegevusse äriliste ja erakondlike otsuste ametlikuks õigustamiseks, mitte Eesti elanikkonna paremaks teenindamiseks. Ministeeriumi tegevus AS Eesti Raudtee ja AS Edelaraudtee reisijateveo väljasuretamisel on selle veenvaks kinnituseks. 2000. aasta detsembris Edelaraudtee erastamise järel uue reisijateveo operaatorlepingu sõlmimine näitab vaid soovi anda Lõuna-Eesti transporditurg välismaise kapitali päritoluga bussifirmade kätte.

ESDTP toetab Lääne- ja Ida-Virumaa maavanemate ühisavaldust ning jagab maapiirkonades elavate inimeste muret rongiliikluse katkestamise pärast. Oleme solidaarsed kõikide nendega, kes nõuavad rongiliikluse jätkamist. Oleme veendunud, et rongiliiklus eriti Kagu-Eestis peab jätkuma ja Eesti valitsusel tuleb sundida AS Edelaraudteed jätkama reisijatevedu Tallinn-Tartu ja Tallinn-Narva suunal ning Kagu-Eestis riigieelarves ettenähtud dotatsioonide ulatuses, mitte tegeleda õigustuste ja ettekäänete leidmisega.

ESDTP küsib, miks valitsus, mis kõiki ebameeldivaid otsuseid põhjendab euroliidu nõudmistega, ei taha äkki teada, et Euroopa Liidus pannakse erilist rõhku rongiliikluse arendamisele ja laiendamisele, mitte selle väljasuretamisele?

ESDTP Keskjuhatus umbusaldab teede- ja sideministrit Toivo Jürgensoni ja toetab Eesti Vedurijuhtide Ametiühingu poolt korraldatavat streiki.

ESDTP esimees Tiit Toomsalu
ESDTP Põlvamaa piirkonnaorganisatsioon Dea Luhamaa
ESDTP Tartu piirkonnaorganisatsioon Maks Salupere
ESDTP Ida-Virumaa piirkonnaorganisatsioon Uno Sepp
ESDTP Lääne-Virumaa piirkonnaorganisatsioon Arvi Palmsalu
ESDTP Jõgevamaa pirkonnaorganisatsioon Maie Tamm
ESDTP Valgamaa piirkonnaorganisatsioon Olev Saareleht

Tallinnas, 27. jaanuaril 2001

Tiit Toomsalu
ESDTP esimees

Lingid