Mulle meie linnapea meeldib, mitte kui linnapea, vaid kui
siiras inimene. Tänu tema
internetilehele
saime me ka lõpuks teada, mille järgi ta teab kuidas linna majandada ja
arendada - Tõnis-poiss mängib
Sim Cityt! Kes nüüd
ikka usub, et ta lapsed mängivad. See arvutimäng on talle õpetanud,
kuidas linna maad hinnata. Huvitav ainult, kuidas sai tema aru sellest
mängu osast, mis puudutas kasiinosid. Nii palju kui mina mäletan, siis
nendega sai imehästi linnale raha toota, aga samahästi tõusis ka
kuritegevus ja oli vaja politseimaju juurde ehitada.
Kui minu laps oli umbes kolmene, siis ta proovis ka
Simcityt mängida. Talle meeldis teid ehitada ja traktoriga maad laiaks
lükata - hirmus mürin ja kolin ja kohe oli näha mis juhtus. Praegusele
linnapeale meeldib ka teid ehitada või õigemini kõikidele viimastele
linnapeadele on meeldinud. Neile millegipärast tundub, et linna kõige
olulisim investeering on odav asfalt. See, et auto asemel võiksid
inimesed ühistransporti kasutada, on linnajuhtidel kahe silma vahele
jäänud ja samamoodi ka ühistranspordi areng selliseks, et selle
kasutamine oleks mugavam ja odavam kui oma autoga ummikutes istumine.
Ning reformierakonna jutt autoga linnavahel kihutamisest on lihtsalt
ebainimlik. Võtke endale eesmärgiks jalgrattaga sama maa kiirelt läbida
ja enda tervis võidab ning kaaskodanike kopsud pääsevad vingugaasidest.
Kuid need miljonid, mida te tahate Tallinna äraasfalteerimisse matta,
nendega rajage parke ja purskkaevusid ning jalgrattateid – teate, raha
ei kasva puu otsas, aga raha paigutamine keskkonda on inimlik
investeering.
Samas on sellel Simcityl ka üks puudus. Nimelt pole
seal eriti tähelepanu pööratud munitsipaalehitusele. Samamoodi arvab ka
härra linnapea – kapitalism ei vaja luusereid, iga korralik inimene on
nii rikas küll, et endale korter osta. Pealegi on laen parim moodus
tööinimese kuulekaks muumisel.
Nii, et praegused ja tulevased linnapead – asfalt ei
ole olulisem kui inimesed, isegi raha ei ole olulisem kui inimesed ja
inimesi, nagu teada, jääb Eestis aina vähemaks.
Avaldatud lühendatult
SLÕhtulehes
23. august 2005
S. Kingsepp |